13.08.2014 Wniosek Zbigniewa Kękusia do Prezesa Prawo i Sprawiedliwość Jarosława Kaczyńskiego o wniesienie przez posłów Prawo i Sprawiedliwość projektu uchwały w sprawie ustalenia winnych zadłużenia Spółki Skarbu Państwa Polskie Linie Lotnicze LOT S.A.

na kwote ok. 800.000.000,00 zl

Krakow, dnia 8 sierpnia 2014 r.

Zbigniew Kekus

Pan

Jaroslaw Kaczynski

Posel na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej

Biuro Poselskie

ul. Nowogrodzka 84/86

02-018 Warszawa

 

Do wiadomosci:

  1. Pan Donald Tusk Prezes Rady Ministrow, Kancelaria Prezesa Rady Ministrow, Al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa

  2. Pan Bronislaw Komorowski, Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej, ul. Wiejska 10, 00-952 Warszawa

  3. Panstwo: Bogdan Borusewicz, Jan Wyrowinski, Stanislaw Karczewski, Maria Panczyk – Pozdziej – Marszalek i Wicemarszalkowie Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, ul. Wiejska 6, 00-902 Warszawa

  4. Panstwo: Ewa Kopacz, Cezary Grabarczyk, Eugeniusz Tomczak – Grzeszczak, Marek Kuchcinski, Wanda Nowicka, Jerzy Wenderlich – Marszalek i Wicemarszalkowie Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej, ul. Wiejska 4/6/8, 00-902 Warszawa

  5. Pan Marek Cebulak, Dyrektor Grodzkiego Urzedu Pracy w Krakowie, ul. Wawozowa 34, 31-752 Krakow

  6. Pan prof. dr hab. Andrzej Chochol, Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, ul. Rakowicka 27, 31-510 Krakow

  7. Pan insp. Andrzej Platek, Komendant Miejski Policji w Krakowie ul. Siemiradzkiego 24, 31-137 Krakow

  8. Ks. kard. Stanislaw Dziwisz, Metropolita Krakowski, Kuria Metropolitalna, ul. Franciszkanska 3, 31-004 Krakow

  9. Panstwo: Malgorzata Jantos, Slawomir Pietrzyk, Jozef Pilch – Wiceprzewodniczacy Rady Miasta Krakowa, Plac Wszystkich Swietych 3-4, 31-004 Krakow

  10. Pan Jacek Majchrowski, Prezydent Krakowa, Plac Wszystkich Swietych 3-4, 31-004 Krakow

  11. Pan Jerzy Miller, Wojewoda Malopolski, ul. Basztowa 22, 31-156 Krakow

  12. Pan Marek Sowa, Marszalek Wojewodztwa Malopolskiego, ul. Raclawicka 56, 30-017 Krakow.

  13. Pan Artur Wrona, Prokurator Apelacyjny w Krakowie, ul. Cystersow 18, 31-553 Krakow

  14. Pan Marek Biernacki, Minister Sprawiedliwosci, Al. Ujazdowskie 11, 00-950 Warszawa

  15. Pani Irena Lipowicz, Rzecznik Praw Obywatelskich, Al. Solidarnosci 77, 00-090 Warszawa

  16. Pan Andrzej Seremet, Prokurator Generalny, ul. Rakowiecka 26-30, 02-528 Warszawa

  17. Pan Wojciech Harpula, Redaktor Naczelny, „Gazeta Krakowska”, Al. Pokoju 3, 31-548 Krakow

  18. Pan Marek Keskrawiec, Redaktor Naczelny „Dziennik Polski’, Al. Pokoju 3, 31-548 Krakow

  19. Pan Jozef Stachow, Redaktor Naczelny „Gazeta Wyborcza – Gazeta Krakow”, ul. Szewska 5, 31-009 Krakow

  20. Pani Edyta Stanek, Redaktor Naczelny „Fakt Krakow”, ul. Grzegorzecka 10, 31-530 Krakow

  21. Pan Jerzy Urban, Redaktor Naczelny, „NIE”, ul. Sloneczna 25, 00-789 Warszawa

  22. www.kekusz.pl, www.monitor-polski.pl, www.infoekspres.pl, www.nowyekran.net, www.aferyprawa.eu, www.3obieg.pl

 

Dotyczy:

  1. Wniosek – na podstawie:

    1. art. 111.1 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej: „Sejm moze powolac komisje sledcza do zbadania okreslonej sprawy.”

    2. art. 136a. 1 uchwaly Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 30 lipca 1992 r. Regulamin Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej: „Projekt uchwaly w sprawie powolania komisji sledczej moze byc wniesiony przez Prezydium Sejmu lub co najmniej 46 poslow.”

o wniesienie przez poslow Prawo i Sprawiedliwosc projektu uchwaly w sprawie powolania sejmowej komisji sledczej do zbadania sprawy ustalenia winnych – i pociagniecia do odpowiedzialnosci – zadluzenia Spolki Skarbu Panstwa Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. na kwote okolo 800.000.000,00 /slownie: osiemset milionow/ zl przez naruszenie „Instrukcji w sprawie operacji finansowych dokonywanych w celu ograniczenia ryzyka cen paliwa w PLL LOT S.A.”.

  1. Prosba o udzielenie odpowiedzi na niniejsze pismo bez zbednej zwloki, nie pozniej niz w terminie miesiaca od daty jego wplywu.

  2. Zawiadomienie, ze:

    1. kopie dokumentow poswiadczajacych zdarzenia opisane w niniejszym pismie sa umieszczone w Internecie, w tym na stronie www.kekusz.pl,

    2. kopia niniejszego pisma zostanie umieszczona w Internecie, w tym na stronie www.kekusz.pl.

 

 

Szanowny Panie,

 

W ostatnich dniach media poinformowaly, ze rzad uratowal przed bankructwem narodowego przewoznika, Spolke Skarbu Panstwa Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. W wydaniu z dnia 30 lipca 2014 r. „Fakt” podal:

 

LOT jest uratowany.

Polskie Linie Lotnicze LOT uratowane! Komisja Europejska zdecydowala, ze rzadowa pomoc

w wysokosci 800 mln zl byla zgodna z prawem unijnym. Bez tej decyzji LOT musialby zwrocic pieniadze,

a to oznaczaloby bankructwo naszego przewoznika”

Zrodlo: „LOT jest uratowany”; „Fakt”, 30 lipca 2014, s. 2

 

Wskazac zatem nalezy, ze potrzeba ratowania PLL LOT S.A. przed bankructwem dotacja w kwocie 800 mln zl miala przyczyne w razacym naruszeniu podczas zawierania kontraktow paliwowych w lipcu 2008 r. obowiazujacej od stycznia 2001 r. „Instrukcji w sprawie operacji finansowych dokonywanych w celu ograniczenia ryzyka cen paliwa w PLL LOT S.A.”. Straty spowodowane jej naruszeniem siegaly kwoty wlasnie 800 mln zl.

 

Pragne poinformowac, ze w dniu 30 pazdziernika 2008 r. Prezes Zarzadu PLL LOT S.A. Dariusz Nowak wydal Polecenie Sluzbowe, sygn. D/20/2008/DZ o tresci – Zalacznik 1: „Polskie Linie Lotnicze Spolka Akcyjna Egz. Nr 1 POLECENIE SLUZBOWE PREZESA ZARZADU PLL LOT S.A. D/20/2008/DZ z dnia 30 pazdziernika 2008 r. w sprawie powolania Zespolu ds. negocjacji z PKN Orlen S.A. dotyczacych dlugoterminowych dostaw pali dla Grupy Kapitalowej PLL LOT S.A.

§ 1. Powoluje Zespol ds. negocjacji z PKN ORLEN S.A. dotyczacych dlugoterminowych dostaw paliw dla Grupy Kapitalowej PLL LOT S.A. (zwany dalej „Zespolem”), nastepujacym skladzie:

  1. Konrad Tyrajski (D-4) – Przewodniczacy Zespolu,

  2. Marcin Oblicki (FF) – Czlonek Zespolu,

  3. Zbigniew Kekus (A) – Czlonek Zespolu.

§ 2. Celem powolania Zespolu jest przeprowadzenie negocjacji z PKN ORLEN S.A., dotyczacych dlugoterminowych dostaw paliwa dla Grupy Kapitalowej PLL LOT S.A.

§ 3. Zespol jest zobowiazany do biezacego raportowania Zarzadowi PLL LOT S.A. o wynikach prowadzonych negocjacji.

§ 4. Polecenie wchodzi w zycie z dniem podpisania. PREZES ZARZADU Dariusz Nowak”

Dowod: PLL LOT S.A., Polecenie Sluzbowe Prezesa Dariusza Nowaka z dnia 30 pazdziernika 2008 r. – Zalacznik 1

 

Konrad Tyrajski byl wiceprezesem Zarzadu PLL LOT S.A. ds. finansowych, a Marcin Oblicki dyrektorem Biura Skarbca.

Ja zostalem zatrudniony w PLL LOT S.A. z dniem 15 wrzesnia 2008 r. na stanowisku dyrektora Pionu Infrastruktury.

Jakkolwiek jedna z jednostek organizacyjnych kierowanego przeze mnie Pionu bylo Biuro Zakupow, to zakupy paliwa nie nalezaly do jego – okreslonych w Zalaczniku 1 do Umowy menedzerskiej z dnia 31 lipca 2008 r. /Zalacznik 21/ – zadan. Zakupow majacego najwieksze znaczenie dla kosztow Spolki paliwa dokonywal Zespol ds. Zakupu Paliwa umieszczony w strukturze Biura Skarbca.

Po tym, gdy wydal w.w. Polecenie Sluzbowe z dnia 30 pazdziernika 2008 r. Prezes Dariusz Nowak poinformowal mnie, ze powolal Zespol ds. negocjacji z PKN Orlen S.A. dotyczacych dlugoterminowych dostaw pali dla Grupy Kapitalowej PLL LOT S.A. poniewaz wydaje mu sie, ze go – jak to okreslil – „kiwaja na paliwie”.

Wyjasnil mi, ze kierowany przeze mnie Pion Infrastruktury przejmie Zespol ds. Zakupu Paliwa z Biura Skarbca oraz ze bede kupowal paliwo dla Grupy Kapitalowej LOT – wtedy: PLL LOT S.A., Centralwings, Eurolot, Petrolot, LOT Catering, LOT Ground Services i LOT Auto-Services – poniewaz on ufa mi ze wzgledu na zaufanie, jakim darzy osoby, ktore udzielily mi referencji w procesie mojej rekrutacji na stanowisko dyrektora Pionu Infrastruktury.

Kilka miesiecy pozniej okazalo sie, ze PLL LOT S.A. poniosla w 2008 r. strate w kwocie 491 mln zl z powodu umow na zakupy paliwa. W wydaniu z dnia 22 kwietnia 2009 r. „Gazety Transportowej” opublikowano artykul Franciszka Netza „Opcje paliwowe zmora – LOT walczy o zachowanie plynnosci”, w ktorym autor podal – Zalacznik 3:

 

Wedlug informacji Ministerstwa Skarbu, przedstawionych w poczatkach kwietnia w Sejmie, Polskie Linie Lotnicze LOT mialy pod koniec 2008r. ponad 600 mln zl strat, przy czym 491 mln strat netto to efekt umow majacych zabezpieczyc ceny paliwa.”
Zrodlo: Franciszek Nietz, „Opcje paliwowe zmora – LOT walczy o zachowanie plynnosci”,

„Gazeta Transportowa” nr 16 (830) 22 kwietnia 2009r., s. 1 – Zalacznik 3

 

Rada Nadzorcza PLL LOT S.A. zlecila firmie doradczej PricewaterhouseCoopers przeprowadzenie audytu kontraktow paliwowych. Audyt wykazal, ze podczas zakupow paliwa w lipcu 2008 r. naruszono wewnetrzne przepisy PLL LOT S.A. W wydaniu z dnia 20 marca 2009r. „Dziennik Polska Europa Swiat” podal: „Zakonczyl sie audyt kontraktow paliwowych LOT. Jak ustalil ‘WSJ Polska”, firma doradcza PricewaterhouseCoopers wynajeta przez rade nadzorcza LOT uznala, ze przy transakcjach zawieranych w lipcu 2008r. popelniono bledy. Naruszona zostala wewnetrzna instrukcja spolki z 2001r. Doradca skrytykowal przede wszystkim to, ze niektore umowy zawarte zostaly na dluzej niz 3 – 6 miesiecy w okresie gdy ropa na swiecie bila rekordy i placono ponad 140 dol. za barylke. Mimo, ze firmie udalo sie zabezpieczyc dostawy przy cenie 124 dol. za barylke ropy, to nawet przy obecnych cenach surowca jest ona ponaddwukrotnie wyzsza, niz rynkowa. W rezultacie, wraz z wczesniejszymi kontraktami ujemna wycena kontraktow siega obecnie ponad 300 mln zl, a narodowy przewoznik ma problemy z utrzymaniem plynnosci finansowej. Przedstawiciele rady nadzorczej i zarzadu LOT oraz PwC nie komentuja tej informacji. – Uwazamy, ze sprawa powinien zajac sie prokurator, ale to nowy prezes podejmie ostateczna decyzje – mowi anonimowy czlonek rady nadzorczej.
Nowy prezes spolki moze byc juz znany w kwietniu, bo wczoraj rada nadzorcza LOT rozpisala konkurs.

– Chetnych na pewno bedzie wielu, ale nowym prezesem zostanie zapewne pelniacy obowiazki Sebastian Mikosz – uwaza Zbigniew Salek, wiceszef Miedzynarodowego Stowarzyszenia Menedzerow Lotnisk. Od poczatku marca Sebastian Mikosz kieruje LOT, po tym, jak zrezygnowali szef rady nadzorczej Jacek Ksen oraz Prezes Dariusz Nowak. Eksperci nie maja watpliwosci, ze rezygnacje byly wymuszone przez Skarb Panstwa, a byly efektem chybionych kontraktow paliwowych.

Winnych juz nie ma w spolce, ale nowy prezes powinien sprawe skierowac do prokuratury uwaza Salek. – Niewatpliwie mozemy miec w tym przypadku do czynienia z dzialaniem na szkode spolki – dodaje Adrian Furgalski z ZDG TOR. Wedlug niego choc LOT nie jest jedyna linia na swiecie, ktora potknela sie na kontraktach paliwowych, to podpisanie kontraktow dluzszych niz na trzy miesiace jest bledem Tym bardziej, ze chybione kontrakty mocno skomplikowaly sytuacje firmy. W wiekszosci naleznosci wobec bankow musza byc splacone do konca roku i to wlasnie ogranicza plynnosc finansowa firmy. Do tego stopnia, ze LOT nie jest w stanie regulowac na biezaco faktur.”

Zrodlo: Cezary Pytlos, „LOT, kupujac paliwo, lamal instrukcje” , Dziennik Polska Europa Swiat, 20.03.2009r., „The Wall Street Journal”, s. 03

 

Instrukcja, ktora naruszono przy zakupach paliwa w lipcu 2008 r. byla obowiazujaca od stycznia 2001 r. „Instrukcja w sprawie operacji finansowych dokonywanych w celu ograniczenia ryzyka cen paliwa w PLL LOT S.A.”. Stanowila Zalacznik do wydanego w dniu 12 grudnia 2000 r. przez prezesa zarzadu PLL LOT S.A. Jana Litwinskiego „Polecenia Sluzbowego”, D 18/00/FF w sprawie powolania Komitetu Paliwowego”, w ktorym podano – Zalacznik 4: „Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. Egz. nr 1 Polecenie Sluzbowe Prezesa Zarzadu D/18/00/FF z dnia 12 grudnia 2000 r. w sprawie powolania Komitetu Paliwowego. E zwiazku z decyzja Zarzadu PLL LOT S.A. o rozpoczeciu dzialalnosci zwiazanej z ograniczaniem ryzyka wynikajacego ze zmian cen paliwa lotniczego, powoluje Komitet Paliwowy w nastepujacym skladzie:

– Czlonek Zarzadu nadzorujacy Pion Finansowy Firmy /D-1/ – Przewodniczacy Komitetu

– Dyrektor Biura Skarbca /FF/ – Wiceprzewodniczacy Komitetu

– Kierownik Dzialu Zakupu Paliwa /FFD/ – Czlonek i Sekretarz Komitetu

– Kierownik Dzialu Operacji Rynku Pienieznego /FFO/ – Czlonek Komitetu

– Pracownik (wyznaczony) Dzialu Zakupu Paliwa /FFD/ – Sekretarz Komitetu

Funkcje doradcza dla Komitetu pelni Radca Prawny, ktory bedzie zapraszany na posiedzenie Komitetu Paliwowego w przypadku koniecznosci zaopiniowania transakcji.

  1. Zadania Komitetu Paliwowego:
    Komitet Paliowy w opraciu o budzet PLL LOT S.A. ustala zasady realizacji polityki paliwowej Firmy, postepujac zgodnie z Instrukcja Sluzbowa w sprawie operacji finansowych dokonywanych w celu ograniczenia cen paliwa PLL LOT S.A. /w Zalaczniku/, a w szczegolnosci:

    1. decyduje o limitach zaangazowania w ramach poszczegolnych instytucji i operacji zabezpieczajacych

    2. zatwierdza podjecie dzialan zmierzajacych do ograniczenia ryzyka, zwiazanego ze zmianami cen paliw

  2. Komitet Paliwowy odbywa spotkania co najmniej raz w miesiacu. Przewodniczacy i Wiceprzewodniczacy Komitetu Paliwowego maja prawo zwolac dorazne posiedzenie na wniosek wlasny lub FFD. Obecnosc na posiedzeniach Komitetu Paliwowego w przypadku obecnosci danego dnia w pracy jest obowiazkowa.

  3. Komitet Paliwowy podejmuje decyzje wiekszoscia glosow.

  4. Z posiedzenia Komitetu sporzadzany jest protokol, podpisywany nastepnie przez czlonkow Komitetu. Za sporzadzenie Protokolu oraz za przygotowanie materialow na spotkanie Komitetu odpowiedzialny jest Sekretarz Komitetu.

  5. Sprawozdanie z dzialalnosci Komitetu za Zarzadu Spolki sporzadzane jest do 15-tegoin dnia miesiaca, nastepujacego po miesiacu objetym sprawozdaniem.
    Polecenie wchodzi w zycie z dniem podpisania
    PEZES
    ZARZADU Jan Litwinski
    ZALACZNIK : Instrukcja w sprawie operacji finansowych dokonywanych w celu ograniczenia ryzyka cen paliwa w PLL LOT S.A.

Zrodlo: Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. Polecenie Sluzbowe Prezesa Zarzad Jana Litwinskiego z dnia 12 grudnia 2000 r. – Zalacznik 4

 

Zgodnie z Instrukcja jak wyzej – oparta na tzw. „najlepszych praktykach”, tj. doswiadczeniach PLL LOT S.A.. w zakresie wplywu na ceny paliwa zmian cen ropy i/lub kursow walut – nie wolno bylo zawierac umow na zakupy paliwa na okresy dluzsze niz 3 miesiace. W lipcu 2008 r. – gdy ropa naftowa, a z nia paliwo byly najdrozsze w historii – PLL LOT S.A. zawarly natomiast umowy na okres … dwoch lat.

W wyzej wymienionym artykule „Opcje paliwowe zmora – LOT walczy o zachowanie plynnosci” autor podal:

 

Spolka w lipcu 2008r. podpisala kontrakty paliwowe na dwa lata naprzod, w sytuacji, gdy cena za barylke ropy osiagnela rekordowy poziom 140 dol.”

Zrodlo: Franciszek Nietz, „Opcje paliwowe zmora – LOT walczy o zachowanie plynnosci”,

„Gazeta Transportowa” nr 16 (830) 22 kwietnia 2009r., s. 1- Zalacznik 3

 

Wskazac nalezy, ze majacy z mocy prawa okreslonego w art. 146.4 Konstytucji – „W zakresie i na zasadach okreslonych w Konstytucji i ustawach Rada Ministrow w szczegolnosci: (…) 4. chroni interesy Skarbu Panstwa.” – chronic interesy Skarbu Panstwa, minister skarbu panstwa Aleksander Grad usprawiedliwil strate PLL LOT S.A. w 2008 r. w kwocie 491 mln zl … brakiem wyobrazni. „Gazeta Wyborcza” informowala:

 

W blisko 30 spolkach skarbu panstwa trwaja kontrole zwiazane z opcjami walutowymi. – W spolkach skarbu panstwa takie czyste spekulacje, chec zarabiania na tych instrumentach, nie mialy miejsca – zapewnil minister skarbu Aleksander Grad w Radiu PIN. Zalecil radom nadzorczym i spolkom, by audytorzy, ktorzy badaja sprawozdania za rok 2008, poswiecili oddzielny rozdzial opcjom walutowym. – Tam gdzie uznamy, ze doszlo do zaniechan ze strony zarzadu, beda decyzje personalne – zapowiedzial Grad. Pierwszych decyzji mozna sie spodziewac w kwietniu, maju. Minister przyznal, ze w niektorych spolkach zabraklo wyobrazni.

Jako przyklad wymienil LOT, gdzie odszedl czlonek zarzadu ds. finansowych.”
Zrodlo: „Skarb szuka opcji”, „Gazeta Wyborcza”, 13 marca 2009r., s. 5

 

Mylil sie minister Aleksander Grad. Przyczyna strat nie byl brak wyobrazni, lecz razace naruszenie w lipcu 2008 r. obowiazujacej wtedy od prawie 8 lat „Instrukcji w sprawie operacji finansowych dokonywanych w celu ograniczenia ryzyka cen paliwa w PLL LOT S.A.”. W 2008 r. strata PLL LOT S.A. z tego powodu wyniosla 491 mnl zl. W latach kolejnych – umowy zawarto na 2 lata – kolejnych kilkaset milionow /w 2009 r. ponad 200 mln/ zl.

Instrukcja jak wyzej zostala wycofana dopiero w 2009 r., gdy Prezesem Zarzadu PLL LOT S.A. byl po raz pierwszy obecny Prezes Sebastian Mikosz.

 

Informacje przekazane mediom w ostatnich dniach przez rzeczniczke rzadu Malgorzate Kidawe-Blonska, ze rzad „uratowal” PLL LOT S.A. przed bankructwem, dotacja zaakceptowana Komisja Europejska, nie polegaja na prawdzie.

Narodowego przewoznika uratowali przed bankructwem nie rzadowi negocjatorzy, ale – co oczywiste – polscy podatnicy. Komisja Europejska wyrazila tylko na to zgode.

 

Uwazam, ze ze wzgledu na ogromna kwote straty PLL LOT S.A. tj. okolo 800.000.000,00 zl spowodowanej:

  1. razacym naruszeniem – co poswiadczyly wyniki audytu przeprowadzonego przez firme doradczo-konsultingowa PricewaterhouseCoopers zatrudniona przez Rade Nadzorcza PLL LOT S.A. – przy zakupach paliwa w lipcu 2008 r. obowiazujacej od stycznia 2001 r. „Instrukcji w sprawie operacji finansowych dokonywanych w celu ograniczenia ryzyka cen paliwa w PLL LOT S.A.,

  2. niedopelnieniem przez ministra skarbu panstwa nadzoru wlascicielskiego nad Spolka,

oraz ostatecznym jej pokryciem z budzetu panstwa, sprawe powinna zbadac sejmowa komisja sledcza, celem ustalenia winnych straty i pociagniecia ich do odpowiedzialnosci.

W zwiazku z powyzszym wnosze jak na wstepie.

 

Z powazaniem,

 

 

dr Zbigniew Kekus

 

Zalaczniki:

  1. PLL LOT S.A., Polecenie Sluzbowe Prezesa Dariusza Nowaka z dnia 30 pazdziernika 2008 r.

  2. Polskie Linie Lotnicze LOT S.A., Zalacznik nr 1 do Umowy menedzerskiej z dnia 31 lipca 2008 r.

  3. Franciszek Nietz, „Opcje paliwowe zmora – LOT walczy o zachowanie plynnosci”, „Gazeta Transportowa” nr 16 (830) 22 kwietnia 2009r., s. 1

  4. Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. Polecenie Sluzbowe Prezesa Zarzad Jana Litwinskiego z dnia 12 grudnia 2000 r.

1 „Zalacznik nr 1 do Umowy menedzerskiej z dnia 31.07.2008 Zakres uslug Zleceniobiorcy

  1. Zapewnienie wlasciwego nadzoru nad dzialalnoscia obszarow zakupow i administracji.

  2. Zapewnienie wymaganej ciaglosci dostaw towarow i materialow dla PLL LOT SA.

  3. Zapewnienie wlasciwego funkcjonowania centralnej organizacji zakupowej w PLL LOT S.A.

  4. Doradztwo w zakresie doskonalenia organizacji zakupowej, zarzadzania inwestycyjno-remontowego i administracyjnego w nieruchomosciach nalezacych do PLL LOT S.A.

  5. Koordynacja dzialan zwiazanych z obsluga magazynowa oraz inwentaryzacyjna oraz zapewnienie skutecznego zarzadzania zasobami archiwum zakladowym, przy jednoczesnym zachowaniu racjonalnego poziomu kosztow w w/w obszarach.

  6. Wyznaczanie kierunkow dzialalnosci centralnej organizacji zakupowej PLL LOT S.A. oraz polityki zapewnienia programow inwestycyjno-remontowych i zarzadzania administracji dla PLL LOT S.A.

w tym w szczegolnosci:

  1. Wspoltworzenie strategii inwestycyjnej dotyczacej zmian, rozbudowy, przebudowy i modernizacji nieruchomosci nalezacych do PLL LOT S.A. w tym bazy technicznej.

  2. Doradztwo i wspolpraca przy tworzeniu i realizacji przyjetego planu inwestycyjno – remontowego. Prowadzenie, w ramach przyznanego budzetu, dzialan remontowych i modernizacyjnych.

  3. Doradzanie w sprawach polityki nadzoru nad robotami w ramach podpisanych przez PLL LOT S.A. umow.

  4. Koordynowanie utrzymania w stalej ciaglosci dostaw mediow do PLL LOT S.A.

  5. Kontrola nad przyjeta polityka w zakresie obslugi central telefonicznych, wspolpraca z operatorami telekomunikacyjnymi.

  6. Koordynowanie prac magazynow PLL LOT S.A. oraz archiwum firmowego.

  7. Doradztwo w prowadzeniu dzialalnosci handlowej w zakresie wszystkich kategorii ogolnych towarow i uslug pozyskiwanych przez PLL LOT S.A., a takze wspoludzial w prowadzeniu dzialalnosci handlowej w zakresie kategorii specjalistycznych.

  8. Biezace doradzanie i dostosowywanie organizacji zakupowej do warunkow rynkowych i potrzeb klientow wewnetrznych, wdrazanie nowych rozwiazan w ramach budzetu, optymalizowanie kosztow.

  9. Doradzanie, ustalanie i kontrola realizacji zasad polityki zakupowej oraz zawieranie umow zwiazanych z zakupami kategorii ogolnych i specjalistycznych w ramach polityki firmy.

  10. Koordynacja wspolpracy ze spolkami zaleznymi PLL LOT S.A. w zakresie polityki zakupowej i zaopatrzenia.

  11. Kontrola realizacji jakosci dostaw i nadzor nad obsluga reklamacji.

  12. Doradztwo w przygotowywaniu kontraktow i prowadzenie negocjacji.

  13. Doradztwo i kontrola nad przebiegiem procesu tworzenia i monitorowania budzetu w obszarach zakupow i administracji.”

Dowod: Polskie Linie Lotnicze LOT S.A., Zalacznik nr 1 do Umowy menedzerskiej z dnia 31 lipca 2008 r. – Zalacznik 2

 

Cette personnalite, ne connait pas toujours ses propres limites, encore moins celles de l’autre, l’endurance de chacun ayant generique cialis soft un seuil, soyez precis et clair dans vos propos et surtout viagra france ferme.
Les tiers kamagra sans ordonance doivent savoir que la non-assistance a personne en danger est un delit grave et qu’il est de leur devoir de prevenir les services de l’ordre et de porter secours a quiconque en a acheter du cialis online besoin.
Ce travail de verbalisation du vecu permet a la patiente de progressivement resituer et comprendre prix vente cialis achat kamagra france l’origine du trouble.

Pour ceux du cialis acheter viagra france on peut noter aussi les bouffees de chaleur, l’ecoulement nasal, les maux de dos, les douleurs acheter levitra en france musculaires et l’indigestion.
Tous achat viagra ligne canada pharmacie viagra les SBAU ne sont pas genants pour le patient. Il est vrai que, pendant que cela se passe, les hommes n’ont rien contre, mais souvent, apres coup, ils ont une tendance a se voir comme des moins que rien. Je ne suis pas sure que c’est facile de gerer ca a 14 ans. Enfin, le pubis et la zone anale (oui elle est encore taboue mais elle dispose de nombreuses terminaisons sensitives!) sont tres sensibles aux caresses. Premiere option, son pere prend sa defense, argumentant qu’elle est encore petite et fait les choses a sa place. Je le dis et je le repete, ce qui cree le desir, c’est le manque. Mais avant cela, sachez que malgre ce besoin d’estime nous trouvons que lorsque nous contemplons la majorite des personnes aujourd’hui que la plupart des personnes souffrent d’une faible estime de soi. 1) Les soucis conjugaux sont le plus souvent impliques dans vente viagra au canada achat cialis sur le net la genese d’un impuissance.
L’action du propecia generique en pharmacie Levitra Generique site pour acheter viagra est efficace pendant 5 heures apres la prise du medicament.
Ainsi en 2007, les statines protegees par des achat cialis andorre brevets cumulent 54% des prescriptions achat viagra cialis france pour atteindre 58% en 2008.
Par exemple, elle devient cialis prix malsaine et morbide lorsqu’on acheter cialis ligne pas cher cherche a controler les autres pour eviter de prendre des risques.
Egli ritiene che le vendita on line di cialis donne moderne fanno sesso sito sicuro dove comprare cialis in un modo migliore rispetto alle loro madri.
Effetti secondari sono mal di testa, indigestione, mal di viagra italia schiena, dolori dove acquistare viagra torino muscolari e naso chiuso.
La spirale al rame, con forma variabile a T, ad ombrello e a collanina oppure la spirale al levonorgesterl, un progestinico, fatta a T e contenente nel suo stelo l’ormone vendita viagra in francia precio cialis 10 mg farmacia che viene gradualmente liberato all’interno della cavita uterina.
Gli altri trattamenti in compresse disponibili sono viagra on line con ricetta comprare viagra online italia il Cialis e il Viagra.
Esistono dei metodi per evitare di ingrassare dopo come comprare viagra line viagra prezzo pfizer aver smesso di fumare?
Il 90% del mercato mondiale riguarda quattro paesi in cialis generico en farmacia acquistare cialis milano particolare:
Viagra, come tutti sanno e’ un farmaco collaudata e affidabile, che migliora la funzione sessuale maschile, per aiutare a vivere una vita sessuale normale. Nei casi normali, l’effetto inizia dopo un’ora, anche se in rari casi possono essere necessarie anche sei ore prima che si percepisca qualcosa. Una rapida consegna, prezzi favorevoli, la competenza del nostro personale e alta qualita dei prodotti sono i vantaggi piu importanti della nostra farmacia online. Trovarsi a fare sesso con uno sconosciuto/a puo essere molto eccitante, ma se e il nostro unico modo di vivere la sessualita forse dovremmo guardarci un attimo dentro e capire che il piacere dell’intimita e altro. Piu del 50% degli uomini la cui impotenza e dovuta a danneggiementi del midollo spinale od al diabete ha trovato nel Viagra una soluzione per il suo problema. Tutti gli altri, forse per la difficolta’ di rivelare al proprio medico il problema, rimangono nascosti perdendo la possibilita’ di ricevere una diagnosi di altre malattie piu’ importanti che sono la vera causa della disfunzione erettile stessa. si dovra semplicemente non esagerare comprare viagra pfizer con la viagra e viagra generico durata e la forza esercitata per fare il massaggio. disfunzione erettile psicogena vendita viagra in slovenia (84%), disfunzione erettile mista (77%), disfunzione erettile organica dove comprare il viagra in svizzera (68%), anziani (67%), diabete viagra generico dove comprare mellito (59%), cardiopatia ischemica (69%), ipertensione (68%), TURP (61%), prostatectomia radicale (43%), lesioni del midollo spinale (83%), depressione (75%).
Di solito, all’uscita dall’ospedale il paziente riceve molti consigli comprare cialis europa riguardo alla dieta, l’esercizio, gli svaghi, il controllo del peso e i pericoli del fumo, ma troppo spesso la ripresa dei come acquistare cialis generico rapporti sessuali viene ignorata.
Levitra generico e una tra le pillole vendita priligy italia orali efficaci che vengono utilizzati per acquisto viagra generico online acquistare cialis farmacia il trattamento della disfunzione erettile negli uomini.
Le pillole blu diventano di fatto un farmaco generico, in altre parole il citrato sildenafil (il principio si puo comprare viagra senza ricetta attivo del viagra) cialis farmacia vaticana potra essere prodotto e utilizzato cialis costo svizzera da qualsiasi azienda farmaceutica.
Elle a concerne 200 gestantes qui ont accepte de repondre a viagra achat securise acheter viagra livraison 48h un acheter propecia en france questionnaire pre-teste, avec leur grossesse confirmee.
Gran parte del dolore sperimentato dalle viagra cialis senza ricetta madri acquistare levitra originale che hanno viagra cialis levitra prezzo capezzoli dolenti deriva dall’infiammazione.
Mais savez-vous achat viagra ligne france reellement vous situer en la matiere, et acheter kamagra belgique connaissez-vous bien les precautions a prendre en fonction des caracteristiques de votre priligy generique en ligne peau ?
Se c’e un farmaco viagra generico dove acquistare che ha rivoluzionato il mondo medico, piu di ogni altra scoperta o invenzione negli acquistare cialis in svizzera ultimi decenni, e acquisto sicuro viagra generico certamente il viagra.
Les femmes cherchent plus rarement que les hommes des sensations cialis achat purement physiques, bien que cette approche se rencontre plus vente cialis generique france souvent kamagra en ligne france chez les femmes agees de plus de 40-45 ans.
I reni servono a filtrare l’acqua in eccesso e i rifiuti solubili dal kamagra farmacia sangue, eliminano le tossine e comprare viagra senza ricetta in farmacia altri elementi viagra generico farmacia che altrimenti si accumulano e provocano qualche malattia.
De par ce mecanisme, le citrate de sildenafil, principe actif present dans le viagra, n’a d’effet que sur prix viagra pharmacie paris les hommes pharmacie en ligne viagra generique viagra generique france qui ressentent une stimulation sexuelle.
Tutto inizio nel 1986 quando alcuni ricercatori scoprono viagra acquisto on line che l’inibizione di un enzima presente nella muscolatura liscia dei vasi sanguigni diminuisce la resistenza vascolare e riduce l’aggregabilita delle comprar viagra generico farmacia piastrine.
Il cialis soft achat online est donc assez commun apres une rupture amoureuse de tenir un discours centre sur « c’etait la femme/l’homme achat cialis legal de ma vie acheter viagra lyon ».
Per questo, fin vendita viagra italia dall’inizio degli anni 70 (macvar, 1973), fu applicata la metodica dell’esame doppler per lo studio viagra vendita online italia priligy prezzo farmacia emodinamico della circolazione del sangue nel distretto pelvico.
Quand un enfant a la coqueluche, le lamisilate en ligne medecin peut prescrire des antibiotiques, qui, s’ils sont pris assez tot, pourront attenuer la severite de la vente lamisilate maladie.
L’ejaculation etant un reflexe, la seule methode pour surmonter ce trouble, c’est un programme de reeducation sexuelle base sur des exercices naturels aussi bien physiques que mentaux, afin de kamagra generique en france acheter kamagra readapter le corps a de nouveaux reflexes ejaculatoires.
Cosi si alza prezzo viagra cialis levitra la soglia di tolleranza al dolore se pero dove comprare levitra online l’emicrania e leggera, la sex therapy funziona.
Tuttavia, si dovrebbe fare attenzione nello scegliere quale sito per ottenere il levitra farmacia online viagra da, per internet brulica di farmacie canaglia che vendono droghe o farmaci contaminati ai loro levitra vendita on line clienti.