Pozycjonowanie witryny – od czego zacząć?
2 min readPozycjonowanie strony www to świetna opcja, jeśli chcemy zwiększyć jej widoczność w sieci. Z pewnością przełoży się to na wyższą liczbę odsłon. Jest to szczególnie istotne dla firm działających w branży e-commerce. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania niesie za sobą realne zyski. Wbrew pozorom nie musimy posiadać ogromnego budżetu na to, aby promować biznes w internecie.
Pozycjonowanie globalne vs lokalne
Planując pozycjonowanie strony należy przemyśleć wiele kluczowych kwestii. Pierwszą z nich jest skala promocji. Pozycjonowanie globalne to doskonała opcja dla tych, którzy oferują swoje produkty, czy też usługi klientom z całej Polski. Zwykle decydują się na nie sklepy internetowe, agencje marketingowe, firmy świadczące usługi mobilne itd. W przypadku pozycjonowania lokalnego zakres odbiorców jest mocno ograniczony. Możemy określić interesujący nas region, województwo, czy też miejscowość.
Lokalne pozycjonowanie lepiej sprawdzi się w przypadku firm stacjonarnych. Możemy trafić bezpośrednio do osób, które mogą skorzystać z naszej oferty. Plusem jest również mniejsza konkurencja. Oznacza to, że łatwiej będzie nam wypracować pożądaną pozycję w wynikach wyszukiwania.
Wybór agencji SEO
Samodzielne pozycjonowanie witryny nie zawsze jest dobrym pomysłem. W sieci można znaleźć wiele szczegółowych poradników, jednak mogą one okazać się niewystarczające. Pamiętajmy, że tutaj liczy się przede wszystkim doświadczenie. Osoby bez branżowej wiedzy mogą popełnić wiele rozmaitych błędów, przez co rezultaty będą odwrotne do zamierzonych.
Trzeba również liczyć się z tym, że proces pozycjonowania jest czasochłonny. Najlepiej wiec skorzystać z usług profesjonalnej agencji SEO. Ważne jest to, aby znaleźć prawdziwych ekspertów, którzy doskonale znają się na swoim fachu. Przed nawiązaniem współpracy warto jest sprawdzić opinie wcześniejszych klientów.
Ustalenie budżetu
Pozycjonowanie stron generuje koszty, których nie można uniknąć. Właśnie dlatego przez opracowaniem strategii należy określić budżet startowy. Wszystko zależy od osobistych możliwości finansowych. Minimalna miesięczna kwota przeznaczona na e-marketing nie powinna być niższa nić kilkaset złotych.
Proces pozycjonowania ma charakter ciągły. Z czasem można zwiększyć lub zmniejszyć budżet – jest to kwestia bardzo elastyczna.