Wielkie sukcesy dzięki social media
2 min readMedia społecznościowe to witryny i aplikacje umożliwiające tworzenie, udostępnianie treści oraz nawiązywanie i utrzymywanie kontaktu z innymi użytkownikami lub grupami. Media społecznościowe łączą kilka wspólnych właściwości: stymulują powstawanie społeczności internetowych, a treści generują sami użytkownicy, którzy do przyłączenia się muszą utworzyć osobistą stronę/konto.
Skrót historii
Według Wikipedii, która jest też rodzajem social media, sieci społecznych na świecie jest ponad 200.
Portale społecznościowe ewoluowały proporcjonalnie do dostępności technologii komputerowych i wzrostu liczby użytkowników Internetu.
W 1997 roku pojawiły się pierwsze zalążki social media. Były pomyślane jako platforma do wirtualnej komunikacji osób, które używały prawdziwych nazwisk i dostarczały prawdziwych informacji o sobie.W 1999 roku pojawiły się pierwsze platformy blogowe. Na początku XXI w. pojawiły się sieci społecznościowe i biznesowe.
Social media dzisiaj
Zasadniczo większość komunikacji w sieci odbywa się dziś za pośrednictwem mediów społecznościowych. Przewiduje się, że do 2020 r. całkowita liczba użytkowników przekroczy 3 miliardy ludzi.
Jak to wykorzystać?
Miliony ludzi logują się do mediów społecznościowych kilka razy dziennie. Wśród wielu kont z pewnością znajdą się profile potencjalnych klientów. Taką sytuację może wykorzystać social media agencja. Przy odpowiednim podejściu za pomocą sieci społecznościowych można uzyskać więcej wejść, a tym samym zwiększyć zyski firmy.
Wielu uważa niestety, że wystarczy prowadzić konta, przesyłać zdjęcia i udostępnić cenę produktu. Tak, być może przyniesie to trochę klientów social media agencji, ale nie o to chodzi. Żeby social media firma zaczęła przynosić dochody należy zintensyfikować działania.
Aby promować produkt lub usługę w sieciach społecznościowych, musisz użyć pełnego zakresu narzędzi.
Tworzenie społeczności
Przede wszystkim najważniejszym zadaniem na początek jest stworzenie grupy. Później krąg fanów w sieci społecznościowej z pomocą menedżera może działać jako pełnoprawna social media firma. Platforma handlowa prowadzi dialog z klientem, doradza i sprzedaje. Podczas wypełniania konta należy podać najbardziej kompletne informacje, jakie posiada social media agencja o towarach w magazynie, promocjach i rabatach.