4 października, 2024

Kekusz.pl

Portal ogólnotematyczny

Kampanie Google Ads – jak ją stworzyć?

2 min read

Firma Google stworzyła szereg innowacyjnych rozwiązań, które sprawiają, że kampanie Google Ads są znacznie skuteczniejsze od usług oferowanych przez inne firmy. Jeżeli się zastanawiasz czy oferta Google Ads jest skierowana do Ciebie, to warto przeczytać ten artykuł, aby lepiej i głębiej zrozumieć sposób działania reklamy oferowanej przez firmę Google.

Kampania Google Ads – krok po kroku

W celu opracowania kampanii Google Ads w pierwszym kroku należy stworzyć odpowiednie konto w serwisie, które pozwoli na swobodne tworzenie treści reklamowych i opracowywanie kampanii. Oczywiście, konto gmail z łatwością możemy powiązać z kontem Google Ads. Instrukcję utworzenie konta Google Ads znajdziemy na stronie firmy Google. Po aktywizacji naszego konta w serwisie Google Ads jesteśmy gotowi do opracowania naszej pierwszej kampanii. Serwis oczekuje od nas podania kilku kluczowych informacji. Przede wszystkim musimy wyjaśnić co jest głównym celem naszej kampanii. Czy oferta google ads ma wygenerować więcej wizyt w naszym punkcie usługowym czy handlowym? A może chcemy otrzymywać więcej telefonów od zainteresowanych klientów? Więcej odsłon i subskrypcji na naszej stronie internetowej z pewnością również nie zaszkodzi naszemu biznesowi. Następnie należy podać nazwę naszej firmy, typ kampanii, adres naszej strony internetowej i kilka innych kluczowych informacji, które sprawią, że reklama Google Ads będzie prezentowana naszym potencjalnym klientom w dogodnym czasie i miejscu.

Słowa kluczowe

Reklama Google Ads wymaga stworzenia odpowiednich grup reklam dopasowanych do specyficznych słów kluczowych. Oznacza to, że musimy określić, które grupy naszych usług czy produktów chcemy oferować konkretnym klientom. Dla każdej takiej grupy możemy stworzyć osobny tekst reklamowy. To się nie uda bez znalezienia odpowiednich słów kluczowych. Musisz zrobić analizę słów kluczowych. Ten etap jest właściwie krytyczny dla powodzenia całego przedsięwzięcia, gdyż kampanie Google Ads opierają się na odpowiednich słowach kluczowych. W sprawnej realizacji tego celu pomoże Ci Planer słów kluczowych Google lub… inne darmowe narzędzie tego typu. Jest to temat na osobny artykuł i nie będzie tutaj rozwijany. Najważniejsze, żeby zapamiętać, że źle dobrane słowa kluczowe to niepotrzebny koszt, a więc strata. Dlatego nie można tego etapu potraktować pobieżnie.

Pierwsza… reklama

W tym momencie nadchodzi czas na stworzenie pierwszej reklamy.

Ustalasz tytuł, a także treść i odpowiednie frazy. Warto zrozumieć jakie mamy do wyboru typy reklam Google Ads, lecz podobnie jak Planer, to zagadnienie wymaga poruszenia w osobnym artykule.