7 lutego, 2023

Kekusz.pl

Portal ogólnotematyczny

Kiedy reklama w Internecie jest skuteczna?

2 min read

Nie ulega wątpliwości, że w dzisiejszych czasach trudno jest przebić się z reklamą przez wszechobecną konkurencję. Klienci chociażby w Internecie bombardowani są komunikatami marketingowymi niemal zewsząd, dlatego też stają się na nie nieco mniej wrażliwi. Spora część odbiorców przyznaje, że nie zwraca uwagi na reklamy – wyłącza je od razu bądź odwraca wzrok. W związku z tym powstaje pytanie: jak się reklamować w sieci? Jedno jest pewne – reklama internetowa nie jest już tak skuteczna jak jeszcze kilka lat temu, jednak nieobecność reklamowa on-line jest konieczna.

Reklama w Internecie – z jakich narzędzi korzystać?

Popularne jeszcze kilkanaście lat temu banery, czy kampanie displayowe odchodzą obecnie do lamusa. Badania pokazują, że użytkownicy Internetu nic sobie nie robią z pojawiających się reklam w tej formie. Praktycznie w ogóle na nie nie reagują. Mimo to, sporo firm nadal inwestuje w ten rodzaj promocji. Dlaczego? Dzieje się tak dlatego, że reklama internetowa w formie banerowej generuje największe dotarcie. Stosunkowo tanim kosztem można uzyskać milionowe odsłony, jednak, tak naprawdę nie wiadomo, co konsument z takiej promocji zapamięta. Taką formę reklamy mogą wybierać duże firmy, osadzone w umysłach konsumentów, które w ten sposób jedynie podbudowują swój wizerunek. Mniej znane przedsiębiorstwa powinny w inny sposób prowadzić marketing w Internecie.

Jak wypromować markę w sieci od zera?

Młode marki powinny zainwestować w nieco inny marketing w Internecie. Przede wszystkim warto korzystać tu z nowoczesnych narzędzi, jakim jest chociażby Influencer marketing. Współpraca z influencerami przyczynia się obecnie do szybkiego wzrostu rozpoznawalności marki. Oczywiście, niezbędna jest również strona internetowa oraz profile w mediach społecznościowych, gdzie owi influencerzy mogą linkować. Skuteczna reklama w internecie nie może obejść się bez dobrego pozycjonowania, wykorzystującego zarówno metody pozycjonowania organiczne jak i płatne kampanie, na przykład Google AdWords. Warto nawiązać współpracę z inną marką suplementarną i zrobić z nią jakąś ciekawą cross-promocję lub akcję viralową, która zawładnie na moment Internetem – aż do chwili pojawienia się kolejnej akcji.