28 marca, 2024

Kekusz.pl

Portal ogólnotematyczny

Czy można zmniejszyć współczynnik odrzuceń w Google?

2 min read

Współczynnik odrzuceń Google jest to wskaźnik, przedstawiający zaangażowanie użytkowników w odwiedzanie danej witryny internetowej. Współczynnik ten pokazuje odsetek sesji, podczas których internauta wszedł tylko na jedną stronę i nie podjął na niej żadnej interakcji.

Współczynnik odrzuceń jaki powinien być by zadowolić właściciela strony?

W zdecydowanej większości przypadków problemy pojawiają się, gdy współczynnik odrzuceń Google jest większy niż 50% – w takim przypadku niezbędne staje się podjęcia natychmiastowych działań, pozwalających na to, zmniejszenie jego wartości. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że w znacznej części przypadków odpowiedzialność za zbyt wysoki współczynnik odrzuceń ponosi niewłaściwie wdrożony kod Google Analytics. Dlatego też z pierwszej kolejności przy zbyt wysokiej wartości współczynnika w pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy kod śledzenia został wdrożony całkowicie zgodnie z zasadami obowiązującymi w Google Analytics. Niezbędne jest również sprawdzenie prawidłowości wszystkich gromadzonych dla poszczególnych podstron danych.

Dobra nawigacja to podstawa

Jak osiągnąć współczynnik odrzuceń jaki powinien być by strona internetowa cieszyła się popularnością? Przede wszystkim należy zadbać o dobrą nawigację oraz intuicyjne poruszanie się po stronie. Wszelkie trudności w tym zakresie wbrew pozorom szybko zniechęcają internautę do zmiany witryny, bez zapoznania się z treścią, jaka jest na niej zawarta. Kwestie najważniejsze należy lokować w główmy menu strony (te najważniejsze dodatkowo można umieszczać na stopkach). Ponadto dużą wartością jest zastosowanie breadcrumbs, czyli możliwość pokazywania użytkownikowi miejsca, w którym znajduje się danym momencie.

Wartościowe treści

Aby współczynnik odrzuceń Google był możliwie jak najniższy, należy zadbać również o to, by prezentowanie treści na stronie były możliwie jak najciekawsze i wartościowe pod względem merytorycznym. Najmniejszym współczynnikiem odrzuceń wykazują się te strony, które wyczerpująco przedstawiają temat, w sposób bardzo ciekawy, a nawet nieco niestandardowy. Im strona bardziej odpowiada na potrzeby internautów, tym większym cieszy się zainteresowaniem, co oczywiście w sposób naturalny przekłada się na zmniejszenie wartości współczynnika odrzuceń, który dla właścicieli stron jest niezwykle istotny.