20 kwietnia, 2024

Kekusz.pl

Portal ogólnotematyczny

Wykonujemy działania marketingowe w sieci. Czym się to charakteryzuje?

2 min read

„Life is life” śpiewał kultowy zespół Opus – tak w przypadku działań reklamowych prowadzonych za pomocą tradycyjnych kanałów, jak i tych najnowocześniejszych, możemy stwierdzić, iż „marketing is marketing”, a zatem – mimo wielu jego rodzajów – nie wiele się od siebie różni.

Na czym polega e-marketing – jak wykorzystać skuteczność działań online?

Zarówno w przypadku działań w „naturalnym środowisku”, jak i wirtualnej sieci, tworzenie treści przekazu reklamowego będzie polegało na podobnych zależnościach. Przede wszystkim koniecznością jest określenie, co przekazać odbiorcy, aby wystąpiła pożądana przez nas reakcja. W przypadku tradycyjnego marketingu będzie to rozmowa „w cztery oczy z klientem”, a w przypadku działań on-line może być to prowadzenie rozmów za pomocą komunikatorów czy portali społecznościowych. Marketing online będzie bardziej skomplikowany, choć niebędzie wymagał od prowadzącego działania reklamowe bezpośredniego spotykania się z klientem.

Myślenie koncepcyjne i strategia działania w sieci

Powstawanie nowych rodzajów omawianego zagadnienia związane jest przede wszystkim z nieustającym postępem technologicznym, który sprawia, iż producenci są zobligowani na działaniach wielopłaszczyznowych. Cele marketingowe, także te związane z działalnością przedsiębiorstwa w sieci, muszą wynikać z wypracowanej przez specjalistów strategii działań marketingowych firmy. Cele mogą być bardzo szerokie lub skonkretyzowane. Zależy to od wielkości przedsiębiorstwa, chęci uzyskania danego celu czy założonych terminów do realizacji.

Marketing internetowy i tradycyjny. Mniej różnic, więcej podobieństw

W każdym razie, cele, które wyznacza sobie e-marketing będą także związane z osiągnięciem przez przedsiębiorstwo zwiększonego udziału w runku, spotęgowania ilości sprzedanych produktów czy usług, a także podjęcie się wprowadzenia innowacyjnych rozwiązań np. wdrożenie nowego produktu na rynek. Zarówno w przypadku pierwszego i drugiego rodzaju możemy mówić o konstruowaniu celów marketingowych skierowanych na osiągniecie konkretnych celów. Z przedsięwzięć marketingowych wynikać będą cele reklamowe. Mówią one o tym, co trzeba wykonać, aby zdobyć uwagę klienta i osiągnąć początkowe założenia. Są także nie zbędne w tworzeniu profesjonalnej kampanii reklamowej – opiera się na niej zarówno marketing online, jak i standardowy.